Walka z nałogiem

Walka z nałogiem
09:25 30/12/2015

Waga, smukłe kształty i piękna figura to dzisiaj jeden z priorytetów wielu ludzi. Dlaczego ryzykować utratę sylwetki na rzecz pozbywania się papierosów? Rzucanie palenia kojarzy się z przybieraniem na wadze. Strach powstrzymuje wielu palaczy przed uwolnieniem się spod władzy przyjaciela z filtrem.

Rzucanie palenia a tycie.

Co jedno ma wspólnego z drugim? Przed walką zawsze dobrze poznać wroga. Palenie przyspiesza metabolizm i pomaga spalić dodatkowe kilogramy, więc trzeba liczyć się z tym, że po obniżeniu się poziomu nikotyny we krwi, naszą organizm zwolni. Dodatkowo, to co wcześniej hamowało uczucie głodu, teraz zwiększa apetyt. Istnieje więc bardzo duże ryzyko, że zastąpimy jeden problem innym.

Walka z nałogiem wiąże się z olbrzymim wysiłkiem, który osłabia naszą wolną wolę. Z tego powodu ulegamy pokusom, z którymi dotąd bez problemu dawaliśmy sobie radę. Nie palę, nie będę palić i nie sięgnę po papierosa! Powtarzamy sobie w myślach, zjadając kolejną babeczkę lub chipsa. Musimy jakoś się nagrodzić za kolejną minutę zwycięstwa i braku nikotyny.

Ważnym również czynnikiem jest przyzwyczajenie. Palenie wiążę się z rytuałem, celebracją samego papierosa oraz sytuacją. Jeden rytuał szybko zastępujemy innym, aby ułatwić walkę. Nie ma również łatwiejszego zamiennika niż dobre jedzenia. Zamiast oglądać film z papierosem, można to robić przy kawałku pizzy lub czekoladowych ciastek. Pyrrusowe to jednak zwycięstwo.

Walka z nałogiem odbywa się przede wszystkim w naszej głowie, a tycie jest jednym ze skutków ubocznych. Według badań nawet 20% osób przytyło aż 10 kilogramów w czasie rzucania. Czy po wyjściu z jednego nałogu, należy szybko walczyć z kolejnym- nałogiem jedzenia? Otyłość również jest chorobą i wpływa na zdrowie.

Głównym powodem takich następstw rzucania, jest zbyt gwałtowne lub nieprzemyślane sposoby walki z nałogiem. Wielu lekarzy proponuje poradzenie się osoby wykwalifikowanej. Poradnie oraz instytucje wspomagające walkę zapewnią nie tylko nowy i o wiele skuteczniejszy sposób radzenia sobie z uzależnieniem. Istnieją instytucje i kliniki, które umożliwią również uczestniczenie w terapii indywidualnej lub rozmowę z kilkoma innymi osobami, którzy nie tylko potrzebują wsparcia, ale je również zapewniają.

Jeśli jednak klasyczne metody są Ci bliższe, znajdą się również sposoby na utrzymanie wagi. Należy wykazać się silną wolą. Brak substancji znajdujących się w papierosie może nie tylko pobudzić apetyt ale również zwiększyć ochotę na słodycze. Najlepiej sięgnąć po coś zdrowego. Długie paski marchewki zwalczą jednocześnie przyzwyczajenie trzymanie czegoś w ustach, czym dotąd był papieros.

Wiele poradników proponuje zmianę rytuałów, kontakt z lekarzem dla znalezienia zamiennika w postaci gumy lub leków, usuwanie wszystkiego, co wiąże się z papierosem oraz uprawianiu sportu. Z jakiejkolwiek metody nie będziesz korzystać, musisz pamiętać o jednym - bez silnej woli i motywacji walka nie zostanie wygrana. Warto też postawić sobie pytanie „jak rzucić palenie” i starać się ze wszystkich sił znaleźć odpowiednią metodę dla siebie.

rzucanie palenia rzucanie nałogu porady zdrowotne palenie papierosów nałóg nałóg papierosowy jak rzucić palenie nałogi nikotynizm zdrowie papierosy palenie skutki palenia